Afgelopen nacht

had ik gedroomd dat ik zo’n achterover flikflak kon maken, zonder er voor geoefend te hebben. Uiteraard was ik ontzettend enthousiast en ging ik het aan iedereen vertellen in mijn omgeving.
Het kon ze allemaal niets schelen.
“Vind je dat speciaal?”
“Ja.”
“Nou, ik niet”
“O.”
“Doei”
“Hoi”

Misschien had het iets te maken met het feit dat ik niet wist hoe een dubbele achterover flikflak heette, ik wist helaas niet eens dat een flikflak een flikflak heette. Dus zei ik tegen die mensen dat ik een soort horizontaalachtige achterstevoren radslag had gemaakt, zo met m’n handen naar achteren enzo. “Iedereen kan een radslag.” zei ene Kees.

Dromenweb.nl
zegt helaas niets over ene Kees, laat staan over flikflaks of radslags. Over turnen kon ik ook niets vinden, wel over Turkooise en Turkse baden.
De betekenis weet ik dus nog niet.
Misschien staat jezelf naar achteren kunnen gooien symbool voor alles kunnen durven zonder te kijken. Of gaat het meer erover dat hoe groot je avontuur ook is, alles op z’n pootjes terecht komt. Dat heeft dan te maken met de landing na zo’n flikflak.
Wat er ook mee te maken kan hebben is dat ik afgelopen zaterdag breakdancebattles had bezocht, maar ik betwijfel dat.


Op deze foto (gelijk nadat ik ontwaakte. ontwook klinkt trouwens mooier dan ontwaakte, maar goed.) lijkt het alsof het totaal geen fijne droom was. Natuurlijk waren de reacties van ene Kees en de rest niet zo leuk, maar dat deed niet echt veel pijn. Ik moest even alles alles op een rijtje zetten (dat van die flikflak in één keer) en ik ben gezegend met prachtige onderarmen waar ik elke ochtend even naar moet kijken.

Misschien heeft iemand trouwens zin om te komen filmen hoe ik een koprol maak (vroeger kon ik die zonder handen), dat we het dan vervolgens op internet zetten enzo. Dat je op youtube dan kan zoeken op “guy makes koprol”.

3 Reacties to “Afgelopen nacht”

  1. Jordi Says:

    Vroeger wilde ik ook een flikflak kunnen. Ik was er heilig van overtuigd dat alle meisjes uit de klas mij dan ontzettend tof zouden vinden. En volgens mij is een flikflak sowieso achterover, dus een achterover flikflak is een pleonasme 🙂

  2. chironskiswonderfulworld Says:

    shit, ik dacht juist dat een flikflak naar voren was en naar achteren dan een arabier. wat is een arabier dan weer? wiki zegt alleen dingen over dingen met rassen en paarden enzo

  3. Jordi Says:

    een arabier is volgens mij weer een koprol met je armen over elkaar. da’s erg toevallig met wat je op het laatst zegt, maar dat was het eerste dat bij me op kwam. hmm.

    google: http://www.tv-dynamika.nl/index.php?MyFolder=view&MyModule=v00x_content&contentID=48#Arabier
    het was dus andersom, zoals jij dacht en niet een koprol zonder handen 🙂 weer een mysterie opgelost!

Plaats een reactie